13 Mei 2010

Chef in the Opis - Lunch

Ini la menu lunch kitaorg... Alhamdulillah... Konyang. Sodap. Burpppp......!

Tauge mask lemak & ikan goreng jek. Sudah cukup untuk makan tengahari. Kebetulan pagi tadi ader pasar tani kat bawah. 'Grab' je la aper yg berkenan....

Tapi, harap maklum yer. Bukan aku chef ari nie. Bukan jugak aku yang meng'grab' barang dr pasar tani tadi, semua Kak Kam, opismate aku yang buat. Semalam aku dh jadi chef, ari nie bagi la org lain la pulak yang tunjukkan kepakaran. Tapi memang pakar pun. Namernyer pun org jawa. Pada aku org jawa bab makan, masak & bab meniaga memang depa nie superb. Tapi maner leh lawan orang2 rao'.. Urang rao' totap nombor satu....Hidup rao'.... hehehe. ader cam sentimen2 ke'suku'an tak..? ;-p..
Yang aku buat cumer la perah santan & satukan pati ribena dalam jag air pastu tanpa kacau terus jek masuk peti ais. Sonangkan.
Mentara menunggu kak kam masak, aku mencuci filter A bio aura. Air dah kocik amek. Aku rasa baru minggu lepas aku cuci, dah kena cuci balik. Teruk betul air kat sini.

Ini lah hasil tapisan bio aura.... huhuhu. Kalo takde benda alah nie, harus ler aku minum air karat nie sepanjang jalan kehidupan aku kat Slim River nie...







Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin