03 Disember 2009

Bas Mini



Lepas2 study dulu, maser dok sibuk2 nak carik keje, aku dok ngan makcik aku kat Klang. Senang nak carik keje la konon.....


Aku rasa ak tak serasi ler dok saner. Poning kepala aku. Tapi, kalo dah rezekinyer dapat ari tue, kena kuat semangat la.


Maser tu la aku belajo naik bas mini. Alone tau. Diulangi aloneeee.... Seriau..? Maunyer tidak. Aku tak penah dok saner, kena lak berdikari dlm semua benda. Aper yang aku seriau ialah cerita negatif dalam bas mini tue ler yang aku dengar sebelum tue. Dengan orang ramai berimpit2, penuh. Macam2 boleh jadi.

Nak dijadikan cerita aku nak g Shah Alam dari Klang. Naik bas mini dari Banting ke Shah Alam. Sebelum naik aku dah set dalam pala otak aku, amik tempat dok depan, tgk2 orang keliling nak dok. Aku siap beli surat kabo, kot2 ler leh jadi pendinding kan....hehehe.


Biler naik, aku dok depan. Naik la pulak 1 orang tua nie. Dier terus tuju tmt duduk sebelah aku. Dalam ati aku dah kata, orang tua dok sebelah nie, ok la. Takde ler aku risau sgt kot2 ader orang nak meraba.


Bas pun jalan. Separuh jalan, aku rasa ader benda menyucuk kat pinggang aku. Aku tgk ler, sekali tue, siku orang ta nie dok menyiku kat pinggang. Mula la aku takut. Setan tul la orang tua tak sedo diri nak mampus nie. Aku nie first time kena cam nie... Nak jerit aku malu.Surat kabo yang aku pegang tue, aku ambik letak tengah. Sendal lak ngan beg aku. Hampeh tul orang tua nie..... Aku ingat biler dah tua, kubo kata mari, rumah kata pegi idak ler buat benda cam gitu. Tapiiiii...............


Sampai jek bas kat PKNS aku terus bangun sebelum orang tua tuebangun. Aku sepak kaki dier tanda aku nak kuar. Terus dierbangun. Padan muka ko orang tua tak sedo diri......


Skang nie kalo dengor orang2 tua yang buat perangai tue aku tak heran. Depa tak ingat mati agaknyer... Sakit jek ati aku ari tue. Pastu aku tak naik bas mini dah kat area saner kalo aku sengsorang....seriauuuu....



Asamgaram : Moody..........










3 ulasan:

zatilzuhdi berkata...

kes pacik gatai tuh sungguh menarik sebagai teladan..huhu

mmg ada lagi spesies macam dorang tuh..takot lak

g mane-mane sekarang mmg rasa unsecure dan kena beringat-ingat lebih lagi kaum hawa neh

kite pon tak taw nasib diri kite neh..tu baru kes raba lom kes haru biru lagi

haa..panjang lak komen kang terbuat entri lak kat sini..

btw, jom lawatmy blog n tlg vote2 ea.. hari ni n esok last dei for voting me..tenkiu dear..

sape2 yg baca komen neh pon jomlaa vote2 cik zatil..

Tanpa Nama berkata...

time teman blajor kat kolompo dolo idak lak kena camtu... hehe...

ingat dedolo2 bas mini nombor 25... peh kan main laju lagi.....

masa memula dolo naik bas mini... teman siap bagitau ke mana nak turun.... patotle konduktor tu nengok semacam jea.... ghope2nyea.... 5 kupang tak kira ke mana pun!!(kat ipoh time tu mana ada bas mini2 nie)

great retro blogger!!

Kak Nieta berkata...

cik zatil : seniasa berhati2 kemana juga

skpz : pengalaman pertama naik bas mini, terus jd pengalaman menakutkan. mike lelaki kot, deme tak sio nak ngocah...

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin