08 Disember 2009

Gotong royong punyer pasal...

Tetiba menyalahkan benda lain sebab aku batuk kong kalikong..huhuhu. Sendiri yang kurang vitamin..hahaha.

Dah brape hari nie, batuk tak elok lagik. Selsema dah ok, demam pun dah ok. Batuk yan tak tahan nie, tp aku belasah makan. Takde pantang2 puner, as jek aku tolak tepi. Tak sanggup...

Jumaat lepas bos buat operasi membersihkan pejabat. Dia kata opis tak mcm opis. Biaser ler, lain bos lain la cara. Bos nie baru jek 3 bulan kat sini. Sikit2 dier dah buat perubahan kat pejabat. Bos yang sebelum nie tak kisah, sukati ko aper nk buat, bole cam gitu...hehehe. Meriah sikit opis, dier suker kaler2, tak nak plain. Board yg ader telah di 'oter' dari putih, kepada warna-warna yang lebih ceria...

Orang lain buat keje full day, aku buat keje half day jek. Separuh jalan aku dah tak mampu menahan hidung dari bersin yang teruk. Alergik ngan habuk. Adoii aii. Aku pakai mask tau, kalo tak pakai harus la makin teruk....

Hasil daripada kegiatan tak bermoral gotong royong, ari sabtu hidupku terus pincang.... Jumaat malam dah demam + batuk + selsema + headache. Tido malam gigil2, brape kali bangun menelan ubat. Akuingat dah overdos la kot. Tapi, kerna jemputan keluarga pegi jugak ler kenduri kt Kalumpang. Petang aku belasah tido kat umah kakak iparku sambil berselimutkan toto. Tak tahan gigil.

Ari ahad aku dok umah dendiam. Family in law aku ngan cousin2 g mengadap Kuala Woh, tapi aku idak la nak menambah penyiksaan diri. Dok je la kat umah diteman Mr. K & Atok. Badminton punyer pasal Mr. K, malas nak pegi. Atuk lak dah tak larat nak g ke sungai tue.

Asamgaram : Mak dah beli ubat berlambak2 tgk aku selsema teruk ari tue....




Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin