22 Disember 2009

Cuti Yang Sejuk

Keboringan di hari Ahad, maka keputusan di ambil... Membasahkan diri di Lata Kinjang... Orang tak ler ramai bebeno, tapi lata nie kecik jek, susah gak nak me'marking' kereta. Tunggu lamer sikit, maka dapat ler parking betul2 jalan masuk... Malas nak berjalan punyer pasal...

Cuaca kat langit sedikit mendung. Harap2 ler tak hujan, sebab bebudak asyik memekak jek, bukan setakat kat telinga mak pak depa, tapi kat telingan Pak Cu & Acu dier nie ha... Akhirnyer tercapai gak ler hajat.

Kuar umah selepas selesai tanggungjawab (makan, solat...etc), sonang. Takyah bawak bekal. Malas nak angkut2...Layanz picture yek.



Air sejuk giler. Aku tak mandi ler, tapi duduk di tepi sudah ckup untuk aku merasai kesejukan air sungai... (kuasa mistik...hehehe). Sesampai depa tak terus mandi, lepak duu tepi2 air. Tak tahan sejuk la tue.



Biler dah cecah air, ambik kau, tak ingat doniaaa... Oh! dunia aku yang punyer.........



Kejap jek pun kami kat sini. Depa tak tahan sejuk. Kul 4.30 dah gerak balik. Memasing naik sungai bibir biru, gigil2.... Terus mencapai jajan2 yang ada. Lapo ek....




Singgah kedai mamak, apa yek namernyer. Anwar Maju kot...Lantak ler...Aku dah luper. Tujuan utama, mengisi perut yang berkeroncong. Aku idak ler makan. Deme2 yang mandi jek makan. Aku kekenyangan makan sebelum kuar umah tadi...alasannn. Sebenornyer, aku tak gemo (read : gemar) makan kat kedai mamak. Minum jek leh la.... Makan aku pikir 2,3 kali gak. Tapi kalo kena perut tengah lapo + kena layan tekak Mr. K yang nak carik mamak aku belasah gak. Tapi say no to nasi kandar ler. Order jek menda lain.


Begini yek cara2 makan roti tisu. Tak senonoh tul bebudak nie....

Asamgaram : Aku tak berapa suker mandi sungai sejak badan aku berganda kuasa dua.... huhuhu







1 ulasan:

Framestone berkata...

sodapnye tgk dorg makan roti tisu tue huhu...cam nk order je balik nie huhu

BroFramestone Blog

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

Menarik...!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin