02 Disember 2009

Korban Raya

Korban raya di Kg. Raya ~ 1 ekor lembu, 2 ekor kobau. Buat ari jemaat tu gak.


Photographer of the day lambat (aku la tue...) coz ader tetamu datang umah. Sempat snap kobau yang terakhir jek disembelih. 'Kobau den' pun den terlepas nak menatap wajahnyer..hehehe.

Kamera buat hal, makanyer gambo-gambo buruk nie adalah dari hp cabuk kesayanganku. Ganas tul kobau nie.....


Tumbangnyer seekor 'satria'. Dalam kul 10 tue dah sudah tumbang semuanyer. terus melapah, pembahagian buat lepas solat jumaat.

Proses melapah. Sama kedarat dicurah, membanting tulang menyelesaikan keje. Ni la 'kobau den' yang tak sempat diambik gambo penyembelihan. Mr. K tgh sibuk melapah.


3 bhgn pd lembu adalah untuk kekah. Jadi surirumah sibuk buat persiapan. Lepas siap buat snap2, aku pun sama nyibuk nolong gak. Baru jek pegang pisau dalam 10 minit, tetiba jari MIL aku terluka lak. Darah banyak, jadi kena la anto dier balik lak.
Bukan sekadar anto balik, aku turut sama membalikkan diri. Hahaha. Teruk tul. Namernye nak pegi balik, tidak. I nie kan penyegan....hehehe.
Balik umah beraya la kat jiran keliling umah. Petang kul 5, g Kuala Kurau. Beraya umah SIL, bermalam sehari. Sabtu balik umah coz ari ahad ader banyak jemputan kenduri.
Itu je la cerita raya.


Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

Menarik...!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin