01 Disember 2009

Kepingin & Terkenang

Bahan utama ~ * secawan teh o panas * biskut kering *


2 bahan utama sudah cukup untuk memenuhi perut aku yang ditendang oleh angin kus-kus kelaparan. Asyikkkk bangettttt....

Dari semalam aku kepingin sekali mahu menjamahnya, tapi rejeki lain datang menerjah. Jadi, petang nie, dengan semangat kesukanan nostalgik, terkenang zaman dulu, dapat ler aku menjamah biskut kering + teh o panas. Heaven bebbbbb....... burp...Alhamdulillah.

Syok kan.. Dulu2, ini ler yang selalu dicari. Sekarang pun makan gak, tapi idak selalu. Biler teringat baru ler mencari. Maser study kat Skudai dulu pun, kekadang ini ler santapan kala kelaparan...

Kadang-kadang roti lutut, tapi kalo roti nie kena cicah kopi o panas baru kaw. Uish, sambil menaip nie terliur lak.. Ya ampunnnn.... Roti lutut nie skang pun aku rasa ader jual gak. Senang ler nak carik. Best ooo......
Terkenang pulak zaman dulu2.. Maser kecik, dok ngan arwah tok & opah. Tok dulu suker makan nasi putih + air + gula. Dah jadi cam bubur. Lamer dah tak makan nasik cam gini. Maser tue memang sedap ler. Dok sesamer ngadap tok makan. Kalo rasa teringin g je dapo, buat sendiri. Senang sangat.
Arwah opah pulak, desert dier, roti kapal tumbuk + kelapa parut + gula. Gaul kasi sebati. Kenal ke roti kapal nie yek? Aku try godek2 gambo ngan google, nan ado la pulak. Kalo dak aku curi tempek, letak sini.

Tak tau ler ader ke jual skang, ader la kot. Dah lamer tak buat cam gini. Makan kena hati2, cam makan sagu gak, takleh cakap. Nanti habis tersembur semua... hehehe. Sedap wo. Kalo aku buat skang ader ke yang nak makan yek....

Tetiba teringat lak makanan2 maser kecik2 dulu. Teringat zaman kanak-kanak gak....


Asamgaram : Rindu arwah opah & tok jugak........Al-fatihah.




2 ulasan:

skpz berkata...

Maser kecik, dok ngan arwah tok & opah. Tok dulu suker makan nasi putih + air + gula.

teman dolo, nasi putih+ayor+ikan masin!! peh.... terhirup!!

tapi la nie udah lupa makan camtuh.... em... kena try balik nie... thanks for the retro info!!

Nietanozie berkata...

tu la kan... asyikkkk...

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

Menarik...!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin