01 Ogos 2011

Cabaran Bermula....


Salam Ramadhan... Korang puase ke tak nie..? :).


Alhamdulillah, diberi peluang untuk menunaikan ibadah ini sekali lagi. InsyaAllah semoga semuanya dibawah keberkatan ILLAHI.


Maka bermula cabaran sebulan Ramadhan. Memacam dugaan yang bakal ditempuhi, bakal dilalui... Lalui la dengan penuh kesabaran dan keredhaan ye adik-adik.. Semoga balasan yang setimpal akan kiter terima....


Bab makan memang la leh tahan, tapi bab minum nie kekadang menduga iman jugak kan..? Terutama kalo dapat ari yang cuaca panas tak hingat... Mula nafsu minum membuak2...


Ramadhan kali ini ingatkan nak banyakkan masak berbuka sendiri. Nak kurang beli membeli nie... Bukan per kekadag beli membeli nie rasanyer alahaiiii..... Buat nambah dosa lagi ader la. Lagipun, ader maser silap makan, silap beli, kena lak ceri beri... huhuhu. lagi haru. Jadi coz aku nie menyusu anak, nak elak la ceri beri nie... Kang ter'hidrate' badan nie, susah jugak... Tue harapan la. Tapi, petang nie mak berbuka kat surau, tinggal aku ngan Mr. K jek, dalam kepala otak dah pikir nak beli jek.. Camno tue....? Baru sehari dah hampir kalah...hehehe. Tapi, bila ingatkan masalah pasar ramadhan, harus la aku masak jugak ari nie....



Bukan la semua peniaga cam gitu... Ader gak yang ok, sedap, bersih. Tapi, dek kerna nila setitik habis la susu sebelanga....


Anyway, semoga urusan kita sepanjang ramadhan akan dipermudahkan, dilindungi dan diberkati NYA... Amin.




Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

Menarik...!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin