08 Ogos 2011

Outing with ibu & Abah

Aina seorang anak yang baik, tak banyak ragam. Alhamdulillah. Kalo dibawak berjalan lagik la dier suker.

Hari terakhir sebelum ramadhan, bawak opah ngan nenek membeli barang kat Tesco. Ini la peluang Aina nak jenjalan....

Sampai terus carik troley yang tuk baby sekali. Luckily, kali nie ader lak. Kalo tak memanjang jek takde. Aina suker jek duduk dalam tue...



Pusing2 beli barang dekat sejam gak... Agak2 dier dah sibuk nak bangun tue, kami bagi pegang, main coklat M&M tue. Tapi Aina tolong pegang je yek. Tue tuk ibu ngan abah. Not for u yek...



Penat main2, terus tertido dier. Sian dier, cam dier yang membeli pun. Tapi, tido pun plastik M&M tak lepas. Kejap pegang nyer. Aku try nak amik, bagi dier selesa tido, tapi dier pegang cam tak mo lepas. Dah lamer tue baru la leh ambik.




Sedap jek dier tido kat sana. Sejuk kot. Kalo kat umah tue, nak tidokan sikitnyer seksa uci, pastu umah kena senyap sunyi, kalo tak kejap je la tidonye. Bunyi air menitik pun kekadang leh jaga... Kat Tesco tue baikkkkk punyer tido.


Pas tue jumpa lak keta mainan sewa nie. Opahnyer duduk kan atas, elok jek style nyer dalam keta tue. Cara duduk, cara pegang stering, cam dah bertahun bawak keta. Siap leh pusing2 stering lagik... hehehe. 9 bulan mengikut ibu driving hari2 yek...hehehe. Tapi jangan drive cara ibu tau, ibu terpaksa bawak keta cam gitu. Aina jangan ikut tau... ;p



Sebelum masuk Tesco, awal2 bagi dier nyusu masa on the way the. Jadi, 2,3 jam dalam tue dier takler meragam nak nyusu. Lagipun, ibu malu nak selak2 tengah2 orang nie kecuali kalo terpaksa. Masuk jek keta, terus bagi susu balik... Senang nak bawak dier jenjalan. Takyah nak mengangkut barang2 utk feeding dier kulu kilir....











Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

Menarik...!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin