11 Ogos 2011

Diar Ramadhan 1432 H - Day 10



Mengantuknyer ari nie... Tersengguk2 kepala menahan ngantuk mata... Pas sahur tadi sape suh tak tido.... sekarang rasainnnn..... (*...*)


Iftar Ramadhan ke-10 semua adalah hasil tangan orang lain. Kecuali nasik & kuih nyer jek hasil usaha aku sendiri...


Dalca daging... Mak bawak balik dari surau. Dier dah bgtau awal2 ader dalca, jd aku ke pasar ramadhan memang takde cari sayur2 dan kuah2 dah... Cukup dengan dalca jek...




Ikan cencaru sumbat.... Seekor RM 3.50. Mahal ke murah yek..??? Boleh diterima akal kot. Ade tue ikan kembung bakar, sedang2 jek saiznyer, seekor RM 3.00. Tue akal aku kurang nak terima la..... Ape rasa pun ntah ler, aku tak makan. Aku beli tuk Mr. K & abah. Tak habis pun. Separuh masuk longkang.




Dalam banyak2 benda yang jual kat pasar ramadhan tue, ini ler yang aku teringn. Rangka ayam. Masa mula2 tue ingat nak beli 1 jek, tapi biler time memilih aku end up dengan 2 ketul rangka ayam... Unsur2 tamak disitu... Menjelang sahur habis gak.... Seketul RM 2.00.




Nie buat lauk tambahan, paru goreng cili. Aku nak beli sikit jek, tanyer kat adik manis tue, leh ke beli singgit jek. Semua mula ngan 2 hinggit la kak... Alahai, kalo nak beli sikit2 tak leh la... Beli la jugak 2 hinggit....




Yang nie air tangan aku sendiri, bekerjasama dengan opismate. Kitaorang buat masa kat opis. Start kul 4, ngam2 kul 5 siap.... Bagi2 ngan kengkawan opis lain.



Aku balik umah terus masak nasik.... Mandikan anak dan berhidang. Takde kelam kabut sangat... Alhamdulillah selesai day 9....


Petang nie ntah aper pulak jadi. Pagi td ader pasar tani kat bawah, ader la aku beli sikit2. Tapi ntah jadi aper lauknyer, wallahualam.. tengok je la kang.
















Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin