08 Ogos 2011

Diari Ramadhan 1432 H - Hujung minggu...

Ari minggu orang cuti kan....? Aku pun cuti. Jadi blog aku pun cuti la dari cerita iftar hujung minggu lalu... leh..

Reason aku 'mc' kan blog dari cerita iftar ialah kerna aku berbuka puasa di umah MIL. Jadi, kena la berkelakuan baik. Takyah tunjuk jakun dok menangkap gambar menu atas meja hari2... Takyah la dok jakun nak amik gambar kuih muih yang tersedia. hehehe...........

Sabtu dan ahad baru nie adalah ari membizi aku... Tak lekat kat umah pun seharian. Semua persiapan berbuka done by my MIL, jadi adalah tidak sopan kalo balik umah terus tangkap gambo berbuka je.... malu la sikit...hehehe.

Aku membizikan diri menghadiri kelas buat biskut. Tue lain entry aku cerita.... Kalo nak kutkan memang la malas nak g, tapi semangat kuat ko, jauh pun kugagahi jugak... Hasilnya adalah tidak mengecewakan. Sape nak oder kuih pasnie leh contact aku yek... hahaha. tetiba.

Time berbuka, perut aku hanya ler dipenuhi ngan air jek. Makan adalah ciput. Namanyer buat kuih kan, tentu2 nya berpanas kat dapur. Sangat menyiksakan tekak aku... Punyer la dahaga sambil menunggu kuih siap dimasak. Walaupun kelas belajar dok dalam econ, tapi kepanasan dapur still menghidratekan ake...huhuhu.

Sabtu berbuka ngan milo panas 1 mug dan diikuti air kosong sejuk 4 gelas... huhuhu. Habis dah kulanggar pantang ais aku selama 7 bulan. Milo panas yang aku minum tue memang panas, tapi cara aku teguk tue cam minum milo ais... Punyer la dahaga... Dahaga ke buruk lantak yek...? hehehe. Ari ahad aku berbuka ngan soya panas gak, tapi dah kusejukkan awal2 coz takmo la nampak sangat ketidaksopanan aku ketika berbuka kan....

2 ari berbuka, umah memang meriah. Penuh umah MIL. Ari sabtu kak long ader balik. Ari ahad pulak ramai sedara mara berbuka kat umah. Dari cadangan 2 hidangan jadi 5 hidangan sudah... Panjangggggg seperah kena bentang. Bukan seperah jek panjang, menu nyer pun panjangggggggggg...... Macam2 adaaaa......

Ari nie back to normal life la... Aper nak masak yek.... huhuhu...

Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin