03 Ogos 2011

Diari Ramadhan 1432H - Day 2

Selalunya kalo ramadhan aper lagik kisah yang syok selain dari menu berbuka.... Meh story mory sikit menu berbuka day 2...

Semalam menu adalah dari hasil tangan tuan tanah.... Azam tahun nie nak banyak masak dari membeli... Dalam kes2 tertentu, kena la beli gak kot.

Menu semalam...



Sayur campur, ikan goreng, sambal sotong.. Ikan tue hari sebelumnya punyer, letak je atas meja, kalo ak laku gak humban. Memang dah humban pun. hehehe. Kuih memang aku beli la, idak sempat nak memasak. Kuih wajib - limas. 1 lagi tue masalode... Air pun tak beli, bancuh air oren jek untuk Mr. K, mak bancuh teh 'o', aku bancuh milo jek... Mtue pasal tak membeli, memasing seleranya lain....

Bukan itu jekkkkk.......................


Sagu gula melaka... Mak yang buat, dier buat tuk bawak moreh sekali. Time berbuka aku rasa sikit jek, cilok mak punyer bancuhan. Maser nie tak sejuk. Aku buh dalam peti ais, kul 11 lebih baru makan... H.E.A.V.E.N.... sejuk jek masuk tekak... Cair dimulut bak kata orang. Habis dah pantang aku minum ais.... hehehe.

Aku bukan jenis yang makan berulang... time berbuka tue pulun je la aper yang ader... Makan sekenyang-kenyangnya coz aku tak reti makan berulang. Cumer aku cuit2 jek balance kuih yang ader... Tue pun jarang. Tue pasal kalo nak make sure kuih habis, maser berbuka la. Kalo suh makan kendian, memang susah la nak habis. Kalo menu yang ader atas meja tue menu yang super duper peberet memang berulang la.... Tapi, jarang sangat.

Hari nie masih memikirkan menu nyer.....hmmmmm...




Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin