14 Jun 2011

Aftermath...

Kisah berjuang kat sini Ep 1 Ep 2 Ep 3

Dedulukan, kalo melawat kengkawan @ sedara mara kat spital selalu terasa teringin sangat nak dok wad. Dapat sehari pun jadi ler... hehehe. Penah bagitau kat Mr. K, dier kata takde ke cita2 lain nak buat.

Sekali bersalin, 4 hari dok kat spital.. Rasainnn. hehehe.

Sebelum bersalin, leh la jugak kuar masuk bilik. Jenjalan kat depan. Udah bersalin nak jalan pun dah malas.

Pengalaman warded takde pun yang horror. ok jek. Tetambah nurse bebaik dan peramah. Tapi bab makan hancus le sikit, tp idak ler teruk beno.

Eh..! lain lak citernyer...

Pas selesai kat OT terus hantar ke wad. Family aku semua ader kat situ. Baby pun ader kat situ. Aku memang tak boleh bangun langsung la. Doc suh doc dendiam. Jgn busy body sangat hal orang. hehehe. Semuanya misi yg buatkan termasuk tukarkan pad aku. Cam puteri kan.... Memang kaki aku kebas je pun Orang cubit pun tak rasa.

Tapi, gigil nyer tak habis lagik mula2 tue. Dah sejam lebih baru la hilang. Ikutkan memang aku rasa tak selesa, rasa nak mandi. plus sebelum masuk LR tue aku lupa gosok gigi, jadi kompom la tak selesa gitu. Terbaring jek.

Dah lama sikit tue aku dah mula rasa muka aku gatal2. Badan aku pun terasa gatal2... Tanyer misi, depa kata kesan ubat bius. Banyak beno kesan ubat bius nie. Aku mintak ubat gatal, tp takde la pulak coz farmasi depa tutup. Sejam sekali datang amik bp.

Anak aku tak banyak kerenah. Diam jek. Coz aku takleh bangun, baby aku dibagi susu fm. Memula aku tak rasa aper la, tapi biler dah balik umah. Baru la terasa ruginyer tak susukan baby mula2 dulu. Tapi, aku pun takde upaya dah. Takpe la... At least aku masih leh nyusu dier skang nie.

Ader 1 cerita kelakar... tak lama pas tue misi bagi aku ubat. Obimin, ubat tahan sakit ngan vit c. Obimin & tahan sakit tue ok la, kecik jek. Saiz leh telan punyer. Tapi vit c tue yang jenis beso lebor punyer, yang kalo ditelan sangkut gak kat kerongkong. Aku pun confident jek amik semua, telan satu2. Last sekali telan vit c, tersangkut kat tekak. Pastu aku gelak sengsorag. Depa pelik tengok aku gelak. Dah telan tue baru aku terpikir, la vit c ape payah telan, hisap je la. Binggung tul la.. hehehe.

Misi datang, aku cerita la. Gelak misi tue kat ak. Dier pun lupa nak cakap, ingatkan aku tau... haahah.

Hari ke-2.. Pepagi subuh misi datang, tukarkan aper yang patut. Hari nie dah boleh bangun, dah leh g toilet sendiri. Pas anak mandi, misi anto masuk bilik. Maser nie dah boleh dukung anak... Tapi duduk je la. Takut coz c-ser...

2 malam pas bersalin aku tido kat bilik, memang anak, misi yang jaga. Depa bawak tido kat bilik khas. Lagipun kami dua2 laki bini tak pandai nak handle lagi + aina pun nyusu botol maser nie.







Hari ke-3 dah leh kuar. Takde masalah aper pun. BP tinggi sikit lagik. Depa bagi obimin, vit c, ubat gatal, ubat sembelit suh makan.... Tapi ubat sembelit aku tak makan pun hari2. Biler terasa takmo nak kuar baru aku amik.






Hari ke-2 kat umah misi ospital gomen dah sampai umah. Terkejut beruk aku tgk depa datang coz Mr. K, belum pun report lagik aku dah bersalin. Depa lagik advance.



Sejak sampai umah bermula episod aku bersama Aina....












Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin