21 Jun 2011

Betul-betul jadi cabaran

Ini la status fb aku petang semalam... Memang aku stress giler maser nie...


Kul 2 aku post pasal cabaran anak aku ari senin. Dalam kul 3 Mr. K call lak tanyer leh balik kul brape...? Confius gak aku nie... ngape tanyer aku balik kul brape, dah tentunya kul 5. Rupanyer, Aina tak menyusu botol la pulak semalam. Ini betul-betul punya cabaran.

Adoi..!!!! Susah hati aku tak tau nak cakap la.... Nie mesti kes aku dah cuti 4 ari mula khamis ari tue... Jadi dier dah seronok df coz ibu ader depan mata. Selalunyer memang susah jgk nak bagi nyusu ari isnin, tapi hari nie betul2 cabaran. Sib baik la bapaknyer mc, tapi bukannyer bapaknyer leh bagi susu badan pun... huhuhu.

Memang dier tolak betul botol susu. Rela dier tak nyusu. Kebetulan cousin aku yg menyusukan anaknya 7 bulan pun ader.. Dier try gak nyusukan anak aku, tapi dier still refuse. Dier nak ibu jugak... Adoi ...! Parah dah nie.

Dan lagik membuatkan aku susah hati biler Aina taknak menyusu botol ialah minggu depan aku kena outstation 4 ari... waaaaaa.... Camner nak buat nie. Nak dibawak, kena angkut ucinyer sekali. Kena sewa bilik lain, 4 ari tue.. poket kena lebatttt. Itu 1 bab, dah tue 4 ari aku ngan course, mak ngan Aina sian la pulak terperap jek dalam bilik... huhuhu. Pikir lain kali la...

Tepat jam 5, bunyi jek punch card aku terus kuar. Tak tunggu dah... Risokan anak yang kelaparan kat umah. Sebelum tue aku dah call Mr. K, Aina ngah tido. Baru pas nyusu, depa bagi ngan sudu. Dapat la habis 2 oz. 2 oz 1 hari tue sangat2 la sedikit..

Sampai umah, masuk toilet, cuci tangan terus kejutkan anak aku yg tengah tido. Terus bagi dier nyusu... Kesian, nyusu laju jek, tak toleh kiri kanan dah... Sedihnya nak tinggalkan dier minggu depan kalo keadaan cam gini. Tolonggg......!!!! Ntah la. Tak mampu nak pikir.

Teringat Aku kena outstation bulan 4 ari tue... 1st time tinggalkan anak... Berjuraian air mata sepanjang jalan... Adakah perkara sama akan berulang.

Malam tadi, dier balas dendam. Tak sampai 2 jam mesti minta susu. Kalo boleh dier nak tido sambil mulut bergayut jek kat cik B aku... Memang malam tadi pun dier tido jek, agaknyer panat + lapar siang tue...

Asamgaram : Baru la mukaAina ada manissss...





Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin