09 Jun 2011

Sedih ke lawak yek...


Cerita nie aku baru dengo semalam... Cousin aku dok story mori kat aku. Tapi aku tak tau nak kategorikan citer nie sedih ke kelakar la... Tapi, tragedi betul. Cerita nie aku stori kat korang + daya imaginasi aku yek...



Kisahnyer, accident dah jadi kat mamat nie. Keta dier accident langgo devider. Mungkin accident kat area dier gak, jadi ramai la kengkawan der datang tolong. Nak kata teruk, boleh tahan gak coz pas doc check semua, tulang rusuknya patah.



Tapi, depa nie degil takmo tunggu ambulans sedangkan dah call dan report pun pasal accident nie. Depa kata kalo tunggu ambulans lambat. Depa nak cepat selamatkan kawa depa tue... Jadi, menggunakan kereta orang lain, maka mamat yang tengah kesakitan nie dibawak ler spital...



Ntah macam maner, tetiba keta tue berenti tengah jalan. Enjin mati la pulak. Check2 tengok rupenyer minyak keta tue habissss.... Tu pasal la keta tue mati tetiba..



Kebetulan kereta tue di'follow' kengkawan mamat tadi, tapi follow naik moto jek. Memandangkan keta dah takleh gerak, takde jalan lain, maka bawak la mamat yang sakit tue naik motor dengan diiringi kawannya 2 orang. Sorang bawak moto, sorang lagik tahan dier kat belakang. Aku tak leh bayangkan camner... korang leh bayangkan tak...?



Nak dijadikan cerita, sampai depan hospital, tetiba ntah macam maner jatuh la plak moto tue.. Tak tau a caner leh jatuh, penunggangnyer buat konar baring gamaknyer, lupa lak yg dibawak kat belakang tue tgh kesakitan. Alahai, kesiannn....



Tapi, malangnyer... Mamat yang kesakitan tue meninggal kat spital coz rusuknya patah dan menusuk organ dalaman. Sebab banyak gerak kot... Aku tak tau la.



Kalo dibaca2 unyiknyer cam kelakar.. Tapi,biler sampai masernyer 'Kun faya kun'...







Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin