23 Jun 2011

Kenapa Breastfeeding..???


Selalunyer kalo jumpa anak@baby, mesti kiter banyak tanyer kan. Macam2 soklan yang ditanyer. Antaranya, bagi susu aper..? Aku pun tak lepas dari soklan2 gini. Jawapan aku senang jek, susu badan.

Ader yang ok. Ader yang sambung lagik soklan.



Nape aku teruskan ngan susu ibu...??? Ntah aku pun tak sure biler maser aku decide utk menyusu anak aku sepenuhnya.... Seawal kandungan 4 bulan susu ibu dah mula terhasil. Kekadang menitik sikit2... Biler bagi tau misi, susu banyak la tue... Depa bagi nasihat menyusu anak lepas bersalin. Dari situ kot aku terus decide menyusukan anak aku.

Memula tue tak sibuk pun nak carik knowledge. Dah dekat bersalin, baru la sikit2 carik ilmu. Dah lepas bersalin, baru la sibuk2 nak mencari ilmu menyusu sebagai ibu bekerja...

Nape aku pilih breastfeeding...???

1. Coz susu ibu adalah hak anak... Jadi selagi terdaya ku penuhi hak itu, aku akan cuber sepenuhnya.

2. Khasiat susu ibu sukar ditandingi... Semoga dengan khasiat yang ada anak aku diberi kesihatan yang baik oleh Allah. Membesar dengan sihat dan cergas... InsyaALLAH.

3. Untuk mendapat seorang zuriat ini pun aku mengambil masa 7 tahun... Jadi, aku tak tahu ada ke peluang utuk aku terus menambah rezeki ini. Jika diizinkanNya, insyaAllah mungkin aku diberi kesempatan lagik. Jadi, Aku takmo sia-siakan peluang yang kesempatan yang dikurniakan kepadaku. Aku ingin merasai susah payah dan senangnya menyusukan anak.

Harapannya nak nyusukan Aina 2 tahun... InsyaAllah. Semoga diberi kekuatan dan kesempatan itu.




1 ulasan:

Suzie berkata...

mudah2an murah rezeki aina utk terus dpt susu ibu

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin