01 Jun 2011

Kereta sakit kaki

Bukan tuan jek sakit... Keta pun sakit gak... Tapi dah elok la skang nie.

Ari selasa balik dari Sg. Besar tue, angkut2 barang. Terus lepak dalam umah. Dah petang pun.

Pagi esoknyer nak g keje, abah sound kat aku tayar keta pancit..



Ish.. leper terus tayar keta ku.... Maser Mr. K takde la nak pancit pun. Maser dier ader takmo lak pancit... Aku nie nak g keje.. Kompom lambat, terus mesej bos dulu.

Cek tayar, jumpa la benda alah nie. Kat maner la aku kutip skru nie ntah...


Tapi, alhamdulillah dah sampai umah baru dier tunjukkan keleperannyer... Kalo dalam perjalanan memang payah la, ngan bawak anak kecik lagik.

Aku tinggalkan jek keta tue, tunggu Mr. K balik je la. Biar dier yg repair. Aku terus cek air, minyak keta mak. Bawak keta ak je la... Cumernyer keta tue takde aircond jek. ari dah la panas. Itu ok lagi, kalo ujan, memang teman surrender la...

Rupenyer, dah balik umah ptg tue baru mak bagitau roadtax tue tak tukar lagik. Roadtax lamer yang dah mampussss... Takpe la, takde pe jadi pun.

Asamgaram : Bab keta nie serah kat yang lebih arif la...








Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

Menarik...!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin