20 Jun 2011

Cabaran Isnin

Hari isnin adalah monday blues. Semua orang tahu. Aku dan Monday Blues memang takleh dipisahkan... ;-p

Tapi nie bukan kisah monday blues aku. Nie kisah Monday blues Aina. Ya, anak aku yang 5 bulan tue pun ader monday blues.

Nape monday blues...????

Pertama coz anak aku nyusu badan sepenuhnya. Kalo hari kerja memang dia minum susu ibu perahan (EBM) dalam botol. Tapi kalo cuti, memang aina sepenuhnya direct feed. Skang nie dier dah pandai memilih dan menilai. Kalo aku g keje, dulu2 aku tinggalkan dalam 12oz. Skang nie dier dah kurang nyusu belah siang, 10oz aku tinggalkan kadang2 tak habis. Mungkin sebab dier dah tak suker susu yang dah simpan dalam peti ais. Dier nak yang fresh jek. Dan ari isnin adalah ari yang kompom dier kena minum EBM yang dah beku. Kalo ari2 lain, susu yg aku perah hari sebelumnya tue yg leh dikira fresh jugak coz tak dibekukan.

Takde la susah maner nak bagi susu, tapi ari isni nie dier cam refuse sikit la. Tapi biler disumbat dier minum gak, cuma minum sekadar hilangkan dahaga jek. Kalo belah malam, dier balas dendam nyusu secara df.

Ari sabtu ahad adalah hari dier dimanja2... Selalu hari cuti la dier banyak jalan2, didukung, dimain2 terutama biler balik umah MIL. Jadi biler masuk ari isnin, dier assume dier akan dilayan cam ari cuti. Maser nie dier crancky sikit. Nak didukung, nak dilayan. Tido pun kurang. Kira nak main jek. Ini ler cabaran uci kalo ari isnin....

Lain hal takde. dua benda nie uci kena hadap setiap hari senin. Tapi hari lain kalo datang weng Aina nie kena hadap gak...hihihi.

Asamgaram : tq mak coz sudi jaga Aina....

Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin