07 November 2011

Bukan kerja lelaki

Ari tue, aku terpaksa mohon bantuan Mr. K untuk menyelesaikan sedikit masalah 'wanita' aku... Biaser la, lelaki kan selalu jadi penyelamat. Bukan aper pun, aku cuma mintak tolong Mr. K belikan pad jek...

Tapiii, bukan senang ooo nak memujuk. Jenuh jugak dier menepis, tapi akhirnya sebab kesian kat aku nie, mengalah gak dier. Tapi, biler dah sampai kedai tue jek baru dier call balik, tanda setuju nak tolong dan tanyer camner rupa yang aku nak. Agaknyer sampai kedai tue dier tgk line clear kot.... hehehe.

Dah call aku, dier pun bisik la ( yer, dier berbisik jek, malu punya pasal) ngan tokey kedai tue. Kedai tue memang dah kenai kami, selalu beli barang kat situ..

Mr K : Bos itu tuala wanita...bla..bla..bla... maner yek..?
Tokey : Ader2, u ikut saya. (sambil mencuit en suami ku...main cuit2 jek..)

Dapt jek barang tue,
Tokey : Itu orang perempuan, ini benda pun kiter juga mau beli. Diaorang jugak pakai... Aiyooo..
Mr. K : Itu la pasal boss....( sambil amik barang yg dah dok dalam plastik hitam....)

Maser mr. K cerita tue, aku bantai gelak jek...

Amboi....! tokey kedai & Mr. K dah bersekongkol nak menjatuhkan wanita nampak. Dah tue menbeli benda yg takde la beso maner tue, main bisik2 ko. Macam la depa urusniaga jual dadah.... Hampeh betul. Namernyer berkongsi kehidupan, kena la share semua sekali. Sesekali kena la membantu puan isteri menhadapi masalah.

Maner der cakap itu keje pompuan pun... Pasnie kalo dier suh beli rokok, takmo aku belikan. Dah tue aku tak merokok pun, kena g beli lak. Kelmarin aku beli kat kedai belakang. Tak penah pun aku belikan Mr. K rokok kat kedai belakang nie, maser beli tue aunty nie pandang serong jek kat aku... Dier ngat aku yang punya gamaknyer... tak patut la aunty nie berprasangka buruk kat aku...hehehe

Dah abih tulis entry ne, aku sengih2 lagik. membayangkan gelagat Mr K ngan tokey kedai tue menjalankan operasi....


Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

Menarik...!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin