10 November 2011

Home Made Mini Popia

Projek raya puasa. Buat sikit jek, coz esoknyer biler nak sambung, mak kata ija pun buat. Kensel terus. Dapat 1 balang kecik jek.

Bahan2 ~ serunding ( dalam kes nie saya guna serunding ayam yg beli kat Kelantan, blend kasi halus), kulit popia & air utk melekatkan popia yg dah gulung. Kulit popia tue, ikut saiz yang korang nak. Aku beli yang besar dan potong 9 bahagian pulak. Mentara buat, kulit popia jangan terdedah kepada udara, nanti kulit popia jadi keras dan mudah pecah/patah. Tutup dengan tuala basah.

Caranyer senang ajer, buh serunding, gulung cam gulung popia biaser tue. Kat ujung sapu air supaya tak terbuka gulungan popia kite. Pastu goreng sampai garing. Jangan kuat sgt apinyer kalo tak cepat hangit dan serunding kat dalam pun rasa hangit.


Pastu NGAP!







Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

Menarik...!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin