03 November 2011

RABU..

Random hari rabu.....

Pepagi semalam entah camner leh kesiangan.... Terjaga biler ader opismate tepon, nak kirim barang bawak ke opis Slim. Maser dah kul 7.05 pagi. Terus aku terkejut bangun dan bersiap. Sib baik la bebarang Aina malam tadi semua dah kemas, tinggal barang makan dier jek lom kemas. Masih dalam esbok. fuh...!!!

Yangnyer aku terlupa kunci jam sebab tertido masa nyusukan Aina. Terjaga kul 4.30 pagi mencari hp, nak tangok dah kunci alarm ke belum, tapi hp ntah maner pegi tak tau, terus aku tido balik. Dalam hati terjaga la nanti kul 6.30... Rupenyer tidak....

...............................

Petang balik, ari gelap, hujan. Sampai Bidor singgah gak ler pasar malam. Membeli lauk, beli sekali ayam tuk masak raya haji nanti. Malas nak berasak kat pasar ari sabtu sok.... Beli sayur mayur sikit, padahalnyer penuh lagik sayur mayur dalam peti... Tamakkkk.


Kekadang aku syok gak g pasar malam nie. Maklum la aku keje kat slim, maner der maser jumpa2 ngan orang2 kampung kan... Jadi biler jumpa sekali sekala skang nie ayat deme biler tengok aku syok jek aku dengo..."eh..! dah kecik sikit", "dah kurus la skang", "comei dah skang"... Wah.. terujanyer aku. Ari sabtu ader pasar malam kat Tapah, nak ajak Mr. K g jugak ler.. hahahaha.

 ...................................

Sampai umah terus carik pisau, carik senduk, carik kuali...huhuhu. Sib baik Aina tido. Jadi la paprik ayam + udang.... Aku buh sayur banyak2, pastu aku makan pun banyak... hehehe

Resepi paprik aku yang senang ~ cili blend, sos cili, sos tomato, kicap, sos tiram, sayur2 an (dlm kes nie ader saderi, lobak, putik jagung, kacang buncis, kobis bunga, leek), serai, daun limau purut, lauknyer (dlm kes nie, udang + ayam jek. Nak tambah yg lain pun boleh), cili padi, bwg besar & bwg putih.

Masak aku yg campak2 ~ tumis bwg besar + garlic. Naik baubuh ayam ngan udang, dah 1/2 masak, buh cili blend, sos tiram, sos cili, sos tomato & licap. Masak sekejap, buh sayur-mayur. Buh serai & daun limau, cili padi sekali. Kacau2. Rasa, kalo tak masin tambah gula coz kiter dah guna sos & kicp. Jadi kekadang tak perlu dah garam... Angkat makan....

..............................

Selesai keje, layan Aina pulak. Coz ibu dah makan banyak, meh main aci kejo ngan Aina. Bagi terbakar sikit lemak2 dalam perut. Gelak sakan budak kecik nie dapat main... hehehe. Terserlah 2 batang gigi atas yang beso tue, gigi bawah tak nampak lak...


Main pok amai lak ngan ibu....



Main aci nyorok jugak....

Mengah ibu dok layan budak kecik nie.. Harus ler terbakar lemak nie, tapi mengah jek lebih, peluh takde pun. hehehe.

Fuhhh...!!!! (sambil kesat peluh..)




Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

Menarik...!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin