03 November 2011

Redah

Skang nie dah mula musim hujan kan....Petang jek, mesti hujan. Sykur nikmat dari hujan. Cumernyer biler terlampau hujan kang, banjir pulak yek. Takpe la, cumer bersiap sedia dan berhati-hati di jalan raya...:)

Sakang nie balik, boleh dikatakan setiap hari meredah hujan yang lebat.. Seriau mak..! Mata dah ler tak brape nak elok, memandang lak dalam hujan, Allahuakbar... Takutnyer... Kekadang sampai tak napak jalan pun.


Ader sekali tue, ader 1 tempat nie banjir. Air bertakung, tp idak ler tinggi maner airnyer. Sekali aku tak perasan pun, main redah jek. Cecah jek tayar dalam air, bunyiknyer jadilain kan, terkejut aku... Terus rasa nak berentikan keta maser tue jugak. Tapi, kat belakang ader lak keta lain. Lagik pun Mr. K dah pesan jangan berenti dalam banjir, naper yek..? Aku lupa la pasai per dier tak bagi.

Kalo dedulu, tak kuasa aku nak redah hujan. Bukan sebab tak kuasa, aku takut nak redah hujan lebat2 nie. Kalo redah kalo, jantung aku laju jek berdegup. Kalo dulu selagi hujan tak reda, dok la aku kat opis nie. Kalo kul 7 mlm hujan reda, kul 7 la baru aku gerak.

Tapi, la nie, aku dah jadi wanita yang tabah...Eceh..!! Hahaha. Bukan tabah per, tabah meredah hujan lebat. Semuanya sebab budak kecik nie ha.....

Kalo lambat kesian dier... Menunggu ibu balik. Kalo lambat, takut susu yang tinggalkan tak cukup... Kerna itu ku abaikan hujan yang lebat, ku abaikan degupan jantung yang bakal aku tempuhi. REDAH...!

Tue belah petang, kalo belah pagi, tetiap pagi aku beracing ngan lori2 tanah, lori2 pasir. Keta cek dah la kecik...


Layan je la. Life goes on.. kan....kan..kan...




Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

Menarik...!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin