16 November 2011

Mencari 'Permata' Yang Hilang

Jom kiter menbelah hutan belantara mencari 'permata' itu.... Aku agak mesti ader yang pikir kot lain nie... Bukan.. Bukan. Nie bukan kisah pasal buku yang penuh ngan ilmu pengetahun untuk mereka yang bakal berkahwin... Nie cerita yang 300% jauh terpesong dari maksud yang korang pikirkan....

Tempat yang kitaorang tuju adalah kebun getah... Kalo nak carik benda alah tue, kat sini la sepatutnya korang datang.


Tapi kalo kebun dah nampak macam hutan belantara, memang tak jumpa ler. Nak redah pun pikir 2,3 kali.. Takut terjumpa benda lain lak.. Ish! simpang malaikat 44 la... Tempat nie kat Sg. Hijau Selangor.


Benda yang pertama aku jumpa... Ni ha. Korang kenal tak amende nie.... Nie la tapak kaki khinzir.... Aku ingat maser kami sampai tue depa baru je lepas beroperasi coz banyak tanah yg baru 'digembur' dan tapak kaki nie nampak 'fresh' lagik. Depa larik coz dengor bunyik 4 bijik jimny masuk kot....

"Musuh datangggg, larikkk..."


Pastu aku jumpa nie ha... Takde aper pun semut jek.. Tapi aku rasa cam menarik la. Ralit jugak aku menjadi penonton.


Yang benonyer, ini la yang aku carik. Biji getah. nampak cam senang kan, tapi payahhhhhhhhhhhh..... Nak dapatkan 10 bijik pun payah coz skang bukan musimnyer.

Korang tau tak bijik getah nie skang bernilai RM 2-3 sekilo sebabnyer kekurangan anak pokok. Jadi jual la biji getah nie kat maner2 nurseri under RISDA, FELCRA, FELDA ke atau tmt lain yang mau terima. Mungkin ader yg ambik lagi mahal kot...

Dan korang tau tak sebenarnyer biji getah nie leh dimakan,.. Ntah aper orang panggey. Aku pun lupa, tp memang leh makan. Aku tak penah cuba pun. Tak reti camner nak masak pun.

Dan korang tau tak, mencari biji getah pun dah jadi KPI cawangan kitaorang.... pas nie dok kebun carik biji getah je la, takyah buat keje lain.

Jadi kalo korang agak2 banyak beno bijik getah tue, meh bagitau kat aku. Aku beli dari korang jek.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sya blh bekalkan biji getah sebayak mungkin, sesiapa yg nk beli getah blh lh call sya miee 0123743011

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

Menarik...!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin