17 November 2011

First Solid food

1st time bagi Aina solid food, mak yang buat. Cek nie takut2 lagik, anak sulung la katakan... Jadi serah kat mak...



Nie la anak manja saya kalo dieri makan....




1st solid food Aina adalah ini...

Aku beli jugak beras merah punyer... Tak abis pun 2 tin nie.. separuh pun tak luak, kejap jek Aina makan nestum. Pastu dah bagi bubur nasi blend pulak. Yang tak abis 2 tin tue aku pas kat Ija lak... Anak aku ngan dier beza 2,3 bulan jek. Leh la dier lak 'selesikan' baki nestum tue. Aku rasa tak abis jugak kot, bagi nestum as pengenalan jek.
Nie lak bubur nasik Aina yang belum blend.

Mula2 bubur nasik blend & tapis. Pastu tak tapis dah, blend jek. Then bubur nasik yang aku blend berasnya kasar2, mula bagi cair, lamer bagi nasi yang still guna beras blend jugak. Skang nie nasik biaser dah.

Lauknyer macam2, selagi ader sayur dalam peti ais aku buh. Tapi, protein nyer tetap 1 jek sama ada ikan bilis, ikan @ ayam. Lain2 lom penah bagi lagik. Telur aku baru cuba sekali dua. Setakat nie takde ler nampak cam naik merah2.. Malam kang nak try lagik.








Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin