01 November 2011

Home Made Tempeyek

Maap yek, cerita raya masuk mencelah....

Tahun nie teringin nak buat peyek sendiri. Dedulu kitaorang rajin buat peyek sendiri, tapi lepas memasing beranak kecik, memang payah nak melaksanakan hasrat tempeyek buatan sendiri nie....

Resepi aku tak tau.. Mak yang bancuh, aku tukang goreng jek. Kiranya cam signature dish la from mak. Resepinyer dulu aku penah nampak dalam fail, tapi failnyer entah hilang kemana...



Tahun nie try guna acu.. sebelum nie main tebar atas kuali leper jek.... Pembaharuan telah dibuat....Memula cam payahnyer nak buat, aku nagt nak buat cara tradisional jek, tapi lelama dah ok, syok la pulak....




Hasilnya....



Dua ari aku ngadap buat benda alah nie.... Kurang kick sikit dari yang lama.. Tak tau kenapa, sbb pakai acu kot. Tapi, sttill the best sampai sayang nak makan.. Bersimpan jek... Akhirnya masuk angin....hahahaha. Tong sampah la jawapannyer..





Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin